http://dfghtrdcvbnsaa.ga

Nie trzeba być specjalistą od marketingu, żeby znać takie pojęcia jak marka, brand czy wizerunek. Okazuje się, że można je odnieść nie tylko do promowania wizerunku firmy czy wykreowania marki jakiegoś produktu. Dzisiaj coraz większe znaczenie ma personal branding, czyli analogiczne kreowanie wizerunku człowieka. Jakie znaczenie ma budowanie swojej marki i jak osiągnąć najlepsze efekty?

Co to jest personal branding

Personal branding sam w sobie oznacza strategię marketingową podobną do tej stosowanej w promowaniu wizerunku marek i produktów, tylko odnosi się do człowieka. Celem do jakiego ma prowadzić działanie w ramach personal brandingu jest wykreowanie pożądanego sposobu postrzegania danego kandydata, dokładnie tak jak ma to miejsce w przypadku wizerunku firm, produktów i usług.

Niegdyś pojęcie to było kojarzone jedynie z osobami rozpoznawalnymi, czasem nawet utożsamiane z działaniami z zakresu marketingu politycznego. Dzisiaj wpływ postrzegania człowieka jako ulega znacznym zmianom i po narzędzia służące personal brandingowi powinien sięgnąć każdy aktywny i świadomy uczestnik rynku pracy.

Reklama dźwignią… pracy

Kompleksowe podejście do tematu personal brandingu z pewnością zaprocentuje w procesie poszukiwania pracy oraz rozwoju i wzmocnienia swojej pozycji zawodowej. Jak zauważają specjaliści zajmujący się tematyką analizy rynku pracy i zarządzania zasobami ludzkimi, wizerunek kandydatów poszukujących pracy odgrywa niebagatelną rolę przy ocenie potencjału jego rozwoju w firmie.

Ważne, żeby prowadzone działania z zakresu personal brandingu były przemyślane i prowadzone długotrwale, na podstawie przyjętej strategii. Krótkotrwały zryw i impulsywne działanie nie sprawdzi się w przypadku budowania swojego wizerunku, tak samo jak nie sprawdzają się kilkudniowe diety czy pojedyncze wizyty na siłowni.

Proste narzędzia budowania wizerunku

  1. Zacznij myśleć o sobie jak o marce
    Kluczowym elementem personal brandingu jest świadomość celu, do jakiego dążymy. Zatem na wstępie trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: jak chcemy być postrzegani? Czy chcemy, aby kojarzono nas z jakąś konkretną specjalizacją, branża, sprawą? Ustalenie tej kwestii pomoże w planowaniu dalszych działań, na każdym kolejnym kroku.
  1. Sprawdź co mówi o Tobie Internet
    Zasada jest prosta – jeśli Ty możesz to znaleźć, to twój pracodawca, współpracownik czy partner biznesowy także. Dlatego niezbędne jest systematyczne przeglądanie wyników wyszukiwania czy wzmianki na profilach społecznościowych dotyczące naszej osoby. Jeśli natrafimy na coś, co nie odpowiada przyjętej strategii warto interweniować.
  1. Zadbaj o swoją obecność w sieci
    To, co znajduje się w sieci niezależnie od nas to jedno. Ale przecież posiadamy jeszcze profile na portalach społecznościowych, strony internetowe, udzielamy się na różnego rodzaju platformach komunikacyjnych – i to właśnie takie narzędzia są najprostszym środkiem do kształtowania osobistej marki. Zacznij od audytu zawartości swoich stron – czy wszystkie zamieszczone posty, zdjęcia i opinie są spójne z tym, jak chcesz być postrzegany?
  1. Publikuj użyteczne treści
    Personal brand może czerpać też z narzędzi znanych w marketingu internetowym. Jeśli chcemy być uważani za ekspertów w jakiejś dziedzinie warto udowodnić, że rzeczywiście znamy się na rzeczy. Publikuj to, co ma określoną wartość, zastanów się czy widząc podobną zawartość u innej osoby oceniłbyś ją pozytywnie.
  1. Pokaż relacje z innymi silnymi markami
    Każdy człowiek ma jakieś powiązania – miejsce pracy, uczelnia, zainteresowania i znajomi. Warto znaleźć takie podmioty, które same w sobie są silną marką i dzięki swojemu wizerunkowi będzie wzmacniać nasz personal brand. Możesz też na bieżąco tworzyć nowe powiązania i tym samym budować swój pozytywny, solidny wizerunek.


    Polecamy portal z ogłoszeniami o pracy:

portal-z-ogloszeniami-szukam-pracy
Więcej:

Najlepsi przyjaciele odwiedź ten link